My Life From Now

Alla inlägg under oktober 2011

Av Michaela - 30 oktober 2011 07:59

Nu har vi bokat buss upp till Cairns. Vi hittade ett jattebilligt hostel som lat jattebra. Hoppas pa att det ar battre an det har. Det vi bor pa nu ar sa dyrt men anda skabbigt. Sa ikvall ska jag packa min feta vaska igen. Hemskt. Kanns som det alltid ar mer i den an nar jag packade sist. Jag har sokt en del nya jobb idag och forrut ringde en trevlig snubbe som ville traffa mig. Sa pa fredag ska jag aka till en familj och traffa dem och tva sma sma barn. Hoppas jag far det, blir lite nervos. Deras nuvarande nanny ska hamta mig. Forsta den jobbiga bilresan da hon ska fraga ut mig om allting. Samtidigt ska det bli jattekul. Att fa jobba dar skulle vara helt underbart sa hall tummarna for mig.


Nu ska vi ga och laga lite kvallsmat innan vi myser ner oss framfor en bra film och ater kiwi. Det ar typ det som jag har rad att kopa som godsak. Kanns bra eftersom det ar battre an godis, fast godis ar ju mycket godare ;) Kram pa er!

Av Michaela - 27 oktober 2011 05:40

Är en löjligt glad tjej just nu. =) Jobbar inte idag vilket de flesta andra gör vilket ger mig tillfället att få låna Emils dator så länge jag vill =) Sitter på Bundabergs bibliotek och skriver i lugn och ro. Jag har nu jobbat i två dagar. Jag sorterar gurkor, eller vad det nu är i storleksordning. Det är oerhört underhållande och stimulerande. ELLER INTE. Jag hatar det. Vi står vid ett rullband där det kommer nya gurkor hela tiden. De tar aldrig slut. Sen lägger vi dem i olika kartonger på olika sätt beroende på hur stora de är, small, small/medium, medium, medium/large eller large. Man blir dum i huvudet av ett sådant jobb. Därför roar vi oss med att söka andra jobb på vår lediga tid. (Jag ska göra det snart) Annars rullar dagarna på ganska bra här. Vårt hostel är ganska snuskigt. Jag har tagit sönder mina flippflopps vilket gör att jag är svart under fötterna så gott som hela tiden. Imorse var det en städerska i vårt rum som skurade golvet. Hon undrade om hon fick sopa av Emils fötter eftersom de var så fruktansvärt skitiga. Värre än hennes mans fötter. Jaha tänkte jag, var tror du skiten kommer ifrån? Sa dock ingenting utan skrattade bara lite artigt. Jag har dock sluppit se någon stor äcklig spindel. Det fanns tydligen en att beskåda på killarnas toalett. Jag är glad över att jag inte befann mig i närheten av den då, vilket jag inte gör annars heller. Den var tydligen lika stor som en hand. Herregud.Såg dock en död kackerlacka idag, lika stor som min tumme. Den föreföll dock väldigt söt om man jämför med skräckspindeln som jag iof inte sett (Tack Gud för det) men kan tänka mig det. I förrgår var vi i en botanisk trädgårt där vi såg lite olika djur och växter. Tänkte lägga upp lite bilder på det. Man går dock och är lite rädd hela tiden för att man ska snubbla över något giftigt djur. Bara grodorna här kan man typ dö av att ta på. Det skulle kanske inte falla mig in ändå.. Men jag ska hålla fingrarna i styr. Idag har vi även konstaterat att vi måste börka svälta oss själva om inte pengar börjar falla ner från skyn. Inget onödigt gott här inte! Jag ska gå och handla sedan så får se vad jag kan hitta på som inte är för dyrt. Som om att vi inte redan köper budgetprylar. Nudlar i all ära men jag vill ha potatisgratäng med en hjortstek. Innan har vi iaf haft juice och youghurt nu blir det bara en åt gången. Inga valmöjligheter när man är fattig packpacker inte. Aja, snart är det jul och då får man förhoppningsvis lite pengar av familjen ;) Ha ha. Så illa är det faktiskt inte. Jag tycker det är kul att leva såhär. Man vet aldrig hur nästa dag kommer se ut. Och nu har vi ju faktiskt ett jobb, om man kan kalla det jobb.. Hur som helst är det varmt och skönt här. Vi har kommit igång med motionen, äntligen. Om ni visste hur mycket skit jag har ätit under de här veckorna skulle ni förstå varför jag är så glad. ;) Nu ska jag ta tag i mitt liv och söka lite fler jobb. Hoppas allt är bra i Sverige och att ni inte fryser stjärtarna av er =)


         


 

 








 

Av Michaela - 22 oktober 2011 03:08

Ar tillbaka i Sydney efter fem dagars Surf Camp som verkligen var awsome! Jattekul och vi hade sa tur med vadret! Tyvarr inget jobb. Det finns fruktjobb om tva veckor sa vi forsoker hitta lite billigare Hostels sa vi slipper gora av med alla pengar pa en gang. Vi far helt enkelt leva snalt nu. Vi ska i alla fall stanna har till pa mandag sen ska vi dra vidare. Kanske en liten stad utanfor Sydney kan passa oss ett tag. Vi ska val forsoka ta oss upp langst kusten sasmaningom. Vi har sokt hur manga jobb som helst men inte fatt nagra svar. Vi ska ringa till en dam som mailade och ville ha vara CV;n. Hoppas hon gar att na. Synd att vi alltid ar i stan pa helgerna. Lagger upp lite bilder fran Surf Camp och omgivningarna. Ha det gott alla dar hemma. Saknar er!        

Av Michaela - 16 oktober 2011 13:08

Vi hade planetar en tidig kvall men sag att vi fatt ett svar pa en jobbansokan sa det var bara att satt sig och svara pa den! Hoppas pa det basta aven om det inte var ett jattekul jobb. Jobba pa en farm skulle iof vara kul men i tre manader blir lite langt. Vi vill ju hinna sa mycket. Vi har val sokt en sju jobb nu sa nagot mer svar borde vi ju fa.


imorgon drar vi pa surfCamp sa kommer inte kunna hora av mig till nagon pa fem dar. Hoppas dock pa att det finns internet sa vi kan svara pa mail.


Har skypat med mamma och pojkvannen idag vilket kanns skont! Jag bara fasar till den dag da jag kommer fa en hemsk hemlangtan. An sa lange kanns allt bara bra. Horde att ni har det kallt darhemma. Sjalv lag jag och andra goa backpackers pa Bondi Beach idag. Lade upp lite bilder forut! Nu ar min internettid slut sa hej svejs!

Av Michaela - 16 oktober 2011 12:05

      Horde att det var kallt hemma, Bondi Beach

Av Michaela - 15 oktober 2011 03:23

           

Av Michaela - 15 oktober 2011 02:23

Sitter nu pa kontoret i sydney for att fa lite gjort. vi har det jattebra har! Inte sa kul vader just nu men det gar att ga runt i linne och shorts =) Vi ska val fosoka se oss lite om idag. Handla en ny bikini eftersom vi ska aka pa Surf Camp pa mandag =) sak lara mig surfa som en riktig australienare ;) hade mitt forsta samtal med en tvattakta australienare igar. Gick faktiskt riktigt bra. Jag kommer bli grym pa engelska... eller..

Har i Sydney far man sta och vanta vid overgangsstallena aplange innan det blir gront och sa hinner man bara ta tre steg ut i gatan innan det blir rott igen.. Tankte att ni ville veta det ;)

Efter Surf Camp hoppas vi pa att fa plocka lite frukt uppe i Queensland. For ovrigt ar vart hostel jattefrascht, kanner att jag inte vill flytta ifran det eftersom jag vet att vi inte kommer ha rad att bo pa nagot lika fint igen. Han pa informationsmotet igar sa att vi definitivt kommer fa se en sort spindel. men det var lugnt for man dog inte av dens bett... Den var enorm!! Kande att jag ville aka hem lite da..

Saknar er darhemma! vet att det kommer bli varre sa forsoker bita ihop och sa farligt ar det faktiskt inte. Vi kanner oss nastan lite sressade eftersom vi vill se sa himla mycket! Kommer 8 manader att racka? Kanske maste stanna ett tag till ;)

Ha det gott alla dar hemma! vet inte om jag kommer kunna blogga fran Surf Camp men skriver sa snart jag kan igen. Lagger ut lite bilder pa vara forsta dagar down under. =)


Av Michaela - 13 oktober 2011 05:32

Ar nu framme i Sydney. Om i baken annars mar vi bra! :) Har traffat massa andra goa backpackers att hanga med sa nu ska vi ut pa aventyr innan kvallen da vi ska prova pa att ata kanguru... he he. Har visst bara 15 min fritt internet sa maste dra. Ha det gott!  

Presentation


Nu har jag kommit hem från ett halvår på andra sidan jorden. Nu ska jag ta tag i mitt liv och hitta en mening med det jag gör. Det är inte så lätt när man är en förvirrad tjugoåring. Så häng med och se om jag får någon rätsida på tillvaron.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards