My Life From Now

Alla inlägg under april 2012

Av Michaela - 27 april 2012 06:09

Efter 2 dygn resande en öm rumpa och med påsar under ögonen landade vi på Arlanda. Helt overkligt. Men det kändes så otroligt bra att gå ut till ankomsthallen och se en mycket saknad pojkvän stå där och vänta. Så nu sitter jag hemma igen. Igår körde vi in till Boxholm och mötte min lilla farmor som jag tror fick en liten chock när jag sprang ut ur bilen. Så mycket människor som jag saknat så mycket. Åt knäckebröd med ost på morgonen och det var så gott! ;) Hälsade på mer släkt och firade mormor på kvällen. Överraskade mina syskon somjag överröste med kärlek och presenter. Jag och Wilma grät och då insåg jag att jag saknat dem mer än jag insett. 


Så nu klockan sex sitter jag uppe, jag antar att det är jetlagen som spökar. Jag har världens vackraste pojke som ligger och sover i min säng och snart ska jag äta filmjölk till frukost. Mår helt enkelt väldigt bra just nu. Har många fler människor som jag vill träffa men jag kan ju inte vara överallt hela tiden så idag ska jag umgås med S och mina syskon. Måste ta tag i resten av min packning som ligger på golvet. Tänk att jag inte ska packa min ryggsäck mer utan har en garderob och tvättmaskin en trappa bort. Men det kanske tar lite tid att komma tillbaka in i allt det vardagliga. Igår pratade jag engelska med kassörskan på konsum och körde ut på vänster sida av vägen. Fick även igång vindrutetorkaren när jag skulle blinka.. -.- he he. Men annars känns det bra. Jag lägger upp lite bilder från resan. Har ju inte gjort det på ett tag. 


Hör gärna av er, jag har samma nummer som innan :)



Av Michaela - 13 april 2012 04:43

Har nu varit pa Bali nagra dagar. Det var inte jattemysigt sa vi tog farjan over till de beromda Gilioarna. Underbart! Ok, resan hit var val inte lika undernbar. Mycket vantetid och lang resa pa farjan. Alla forsaljare i Bali ar som jobbiga flugor en svettig sommardag. Blir tokig men har pa Gili Travangan ar det fa. Gor mig glad. Vi ar pa den storsta on, partyon. Fina restauranger som ar fruktansvart billiga och inga bilar. Bara hast och vagn. Det kan vara farligt det med kan jag lova. Vi bor just nu i mysiga bungalows pa den lugna sidan av on. Vi har val sisadar 20-30 min promenad till centrum. Paradiset for tva tanter som oss. Vi gor inte sa mycket om dagarna. Laser, ater god mat och gar och lagger oss innan tio. Ha ha. Men jag njuter. Vi har dock varit ute pa bat och jag har dykt for forsta gangen i mitt liv. Det var ganska fantastiskt.


Vi har nagra natter kvar har sen har vi planer pa att aka over till Gili meno, den minsta av de tre Gilioarna. Om det ar lugnt har sa lar det ju inte vara mindre lugnt dar precis. Annars ar detta typiskt asien. Getter och kossor pa vagarna. Lite fattigt sadar. I Kuta pa Bali ar det galet, mopedister overallt och sma gator med affarer dar alla vill att man ska kopa klader i just deras stand. Tror ocksa att det star SVENSK i vara pannor. Lokalinvanarna hojtar saker som vacker flicka, hej hur mar du och sexiig rruumpaah. Ha ha.


Ha det bra sa ses vi hemma snart :)

Av Michaela - 4 april 2012 16:52

Jag ger upp! Det är kallt och golvet är hårt. Vi är så jävla dumma som tror att man lätt klarar att sovas en natt på en flygplats. Det är ju bara en natt och tänk så bra att spara en natts boende. Fan ta oss.. Men jag ska inte klaga. Om fyra timmar åker vi till värme och god mat. :) kl är alltså tre på morgonen. Älskar mitt liv just nu. De sista dagarna här på NZ har varit jättebra! Älskar Queenstown. Jättemysig stad. Vi åt världens godaste glass och kaka. :) Nu är det dags att försöka sova lite men det är så förbannat kallt. Ligger under min långklänning, min fuktiga handduk och min lilla regnjacka. Råkade lämna mitt braiga reselakan någonstans i allt resande. Det var synd men oj vad jag har använt det. Tack Karro och Lollo ;) Ses!

Av Michaela - 1 april 2012 09:33

Har det bra pa andra sidan jorden. :) Igar vandrade vi pa en glaciar i manga timmar. Var sa fruktansvart trott i benen efterat men det var fint. Dock var inte isen sa dar bla och vit som jag hade forestallt mig. Det blir visst bara sa nar det har regnat nyligen och som tur ar har vi haft jattefint vader i flera dagar :) Jag har knappt miljontal;s bilder pa fin natur eller pa Ida. Det ar det jag gor har, gar och tittar pa snoiga berg som speglar sig i sjoar och umgas med Idafisen. Tycker det kanns ganska bra. Idag har jag dock gjort det haftigaste hittils. Jag har hoppat ut ur ett flygplan 15000 fot over marken. Chocken nar jag och min "beautiful stranger" slangde oss ut ur planet. Men sen var det harligt varre. Kallt och mitt ora gor fortfarande ont men det var det vart :) Ni som ar snalla ska fa se pa min film nar jag kommer hem. For ovrigt ar det inte alls langt kvar innan jag kommer hem nu. Det ar tur kan jag saga for jag borjar bli pank pa riktigt! Maste leva snalt varre. Nudlar och grot i all ara! Har kommer lite bilder fran min skydive. Skratta och njut!


 

Tuff som satan innan...

 

inte lika tuff nar jag val skulle ut...;)

           

Vi landade valdigt snabbt och hart. Ida fick minsann stalla sig lite fint men jag fick dunsa ner pa stjarten..


Nu nar jag snart kommer hem tankte jag forbereda er dar hemma pa mina krav. Farmor, snalla gor vafflor at mig och risgrynsgrot :)

Ulrik, jag skulle jattegarna vilja bli bjuden pa riktigt kott. ;)

Mamma, vill sitta och prata med dig och ata din tortillini.

Elin, jag kommer till Goteborg och halsar pa sa var beredd.

Karro och Lollo, jag vill vara tontig med er och snacka massor med skit.

Stoffe, ja du, jag vill bli pillad i haret och fa massor av kramar! (jag bara antar att ni alla laser min blogg sa jag far precis som jag vill nar jag kommer hem ;) Haha skojar bara)

FRAMFOR ALLT SA SKA JAG DANSA OCH TRANA!


Imorgon ska vi till Queenstown och pa torsdag ska vi till BALI! :D Jippie!


Manga kramar till er alla!

Presentation


Nu har jag kommit hem från ett halvår på andra sidan jorden. Nu ska jag ta tag i mitt liv och hitta en mening med det jag gör. Det är inte så lätt när man är en förvirrad tjugoåring. Så häng med och se om jag får någon rätsida på tillvaron.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards