My Life From Now

Alla inlägg under januari 2013

Av Michaela - 30 januari 2013 18:15

Sitter helt genomsvettig på bussen hem från Mjölby. Har äntligen hunnit träna! :D Det var verkligen jobbigt idag. Front squats, lyckades ta 35kg, 2,5 kilo mer än sist. 3xmax push ups och sen en 15 minuters amrap som bjöd på frivändningar, purpees och kettle Bells svingar. Förstår ni nu varför jag älskar cross fit? Synd bara att jag klämde mig i början av passet. Därav allt blod som jag har på händerna. Allt blev kladdigt. Lite papper runt handen så kunde jag köra igen.

Jag träffade min fina pojkvän i helgen vilket var så himla mysigt. Tog ett stort kliv i mitt nya liv och köpte en hel back fint viltkött från svärfar. Pinsamt att vi köpt kött i affärerna när vi har en slaktare i familjen. Så nu är det skärpning. Kolla in deras hemsida vet ja! Basunda.se. Tror jag finns med på någon bild där. ;)

Det värsta med helgen var ändå att den tog slut. Blev tvungen att krama min älskling hej då tidigt på måndag morgon. Jag brukar inte tycka det är så jobbigt. Jag menar vi ses ju igen men det var hemskt. Grät en skvätt när han åkt och tyckte synd om mig själv. Sen åkte jag och jobbade. Det bästa med att jobba på gym är att man har VÄLDIGT nära till att gå på ett träningspass efter sitt jobbpass. Synd bara att jag missade tåget hem... Idag lyckades jag haffa en kille på träningen som kunde köra mig till tåget annars skulle jag missat det ikväll också. Ska skaffa mig en cykel. Måste åka tåget kl 6 imorgon för att hinna till Slomarp kl 7. ZzZZz Men vardagsmotion till mig, sisådär 4km. ;)

Ha't gött!

(Bjussar på en snygg bild från vår flygresa, jag veet att jag är oemotståndlig)

Av Michaela - 25 januari 2013 23:55

Först lära sig kassan och städa alla omklädningsrum och entrén. Sen gå igenom allt i simhallen. Därefter fick jag vara med på steppen och efter den springa ner till simhallen igen för att ta guldbojen. Mitt första simmärke. Detta bestod av att simma 4 längder utan boj, 2 längder med boj och sen dyka ner och hämta Kent och bogsera honom två längder. 8 minuter på mig. Helt slut efter det. Men det var inte över. Fick göra samma sak igen fast bara en längd med boj och sen bogsera en längd. Bara att jag skulle ta i allt jag hade. 1:50 minuter var målet, jag slutade på 1:55 men blev godkänd. Sen var det dags att bogsera utan boj en liten bit och slänga upp han över kanten. Det var inte så klurigt. Men till storyn hör att Kent är ett muskelberg, typ dubbelt så stor som mig. Och tänk vad alla glodde på oss när jag stretade och kämpade mig fram genom vattnet. Nu får jag hur som helst vara badvakt :) Efter mitt äventyr i simhallen fick jag stå i receptionen. Jättekul! Det började att flyta på lite iaf. ( Flyta på... jobbar ju i en simhall, hehe) Kl fem körde jag min zumba( hade sååå kul!) och sen städade vi simhallen, låste och jag fick skjuts till tåget. Åkte till Boxholm, hämtade bilen och åkte ut till pappa. Masserat mina bröder och nu ska jag sova i mitt gamla rum ute på landet. Tänk att jag jobbat 12h idag men inte ville åka hem en ända gång. Allt var bara så skoj och spännande. Ett förmiddagspass på Slomarp känns typ dubbelt så långt. :/

Imorgon blir det CF, mixpass på Medley och sen åka till Stoffe!!!! :D Måste ha flätat hår på mixpasset... Hjälp.

Av Michaela - 25 januari 2013 07:25

Som aldrig passar! Jag tog ett stort kliv till att bli mer miljösmart idag och köpte ett tågkort. Jag ska åka tåg och buss så mycket som möjligt till jobbet och träningen. Bara det att idag kom jag tjugo minuter för tidigt, inte så farligt om jag kunnat gå in... Börjar jag kl sex så kommer jag en kvart sent eller får ta bil. Suck. Det ska hur som helst bli kul att börja ett nytt jobb idag. Lära mig lite nytt och på något sätt komma vidare i livet. Nu har snoret fryst i näsan. Hej då

Av Michaela - 24 januari 2013 18:48


Termobyxor- check
Mössa- check
Vantar- check
Kall igenisad bil- check
Jobbångest- check

= vardagen i kalla Sverige!

Nu åker jag och hämtar Elin för att köra lite aerobic på Medley. Skulle kännas mycket roligare om jag inte hade sån skallebank. Snart är det lördag och jag längtar ihjäl mig!! Längtar efter att kramas och pussas med min pojkvän som jag inte gjort på såå länge nu. Ska söka jobb till sommaren i helgen också. Får inte glömmas! Och vilken LYCKA fick en plats till CF på lördag morgon :D

Av Michaela - 23 januari 2013 21:41

Idag kom vi äntligen hem. Nu börjar vårt nya liv. Började med att träna lite. Underbara crossfit! Så kul och jobbigt. Jag fick även underbara nyheter från Medley. Ska få jobba mer där även dagtid. JAA! Kanske kommer jag slippa Slomarp så småningom. Ska jobba där imorgon vilket känns sådär. Men jag måste ju som alla andra ha pengar för att överleva... På fredag ska jag gå bredvid på Medley hela dagen. 07:30 till 19:30. Men vad det ska bli kul! Imorgon ska jag dit och ha lite aerobic. Har kämpat hela kvällen för att få ihop det perfekta passet. Inga krav på mig själv eller så.

Jag har nu nya planer till hösten men eftersom jag kommer ångra mig eller komma på nya saker att göra säger jag inget än. Vi får se hur det känns senare i år. :) Vad ska man egentligen göra med livet?

Av Michaela - 19 januari 2013 17:06

Jag älskar att vara på semester. Jag älskar att sola. Jag älskar att promenera i sandaler och i kjol. Jag älskar att läsa böcker hela dagen och jag älskar att se palmer vaja i vinden under blå himmel. MEN vad gör man när alla böcker är utlästa och man inte har ro till att ligga och njuta av solen längre. När man känner att man skulle få mer gjort hemma och blir stressad av det..? När man längtar efter att träna så det värker i musklerna.. Nu skrotar jag runt i mina utomlandsbyxor som mamma tycker är så fula och borde njuta njuta njuta men jag har lite svårt att göra det. Kanske skulle ta en joggingrunda för att få styr på rastlösheten. Plus att det nu var typ tre veckor sen jag träffade han som jag vill träffa varje dag. Och det kommer dröja en vecka till innan vi kan träffas. 4 VECKOR. Så långt har det inte gått emellan sen jag var i Australien. Suck, saknar'n. Nu måste jag muntra upp mig lite! Duscha och sminka mig kanske och gå till en ny restaurang för att äta lite gott. Kolla vad mamma gör och se om hon kan roa mig en stund. Ciao.

Av Michaela - 17 januari 2013 20:22

Typ på fyra ben. Värst är nog ena kinden dock... ;) Bjussar på några underbara bilder eftersom jag är värsta fotografen... Not.

Presentation


Nu har jag kommit hem från ett halvår på andra sidan jorden. Nu ska jag ta tag i mitt liv och hitta en mening med det jag gör. Det är inte så lätt när man är en förvirrad tjugoåring. Så häng med och se om jag får någon rätsida på tillvaron.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards