My Life From Now

Alla inlägg under februari 2013

Tja

Av Michaela - 26 februari 2013 17:19

Inviger mina nya superskor genom att ha superjobbigt. ;*

Av Michaela - 19 februari 2013 17:31

Sitter och upplever lite gamla minnen på Boxholms ridskola. Tänk vad mycket tid jag har tillbringat här. Runt runt på ridbanan på olika hästar tills jag fick nog. Men tänk också vad mycket roligheter jag fått uppleva här. Ridläger, haloweenkvällar, tårtor efter avtrillningar, tävlingar, luciatåg, tuffa hoppträningar och en fin gemenskap och sammanhållning med ridgruppen. Klart man blir lite nostalgisk. Fin tid då hästar var det roligaste man visste, och det viktigaste. Nu sitter jag här och tittar på när Wilma rider runt runt ca sju år senare (!?) Det är fyra år sedan vi tog bort min lilla polle. Visst saknar jag alla rundor i skogen i vild galopp med lyckorus i magen och lukten av skog i näsan. Vem vet, en dag kanske jag får uppleva det igen. Någon mer ridskola blir det dock aldrig mer.


Imorgon har jag två massagekunder och sen tar jag lite lov med min fina pojkvän och hundvalp. <3 *lycka*

Hej

Av Michaela - 18 februari 2013 18:43

Hej hej i dag har jag inte gjort mycket men tror jag ska ut och resa i gen så följ min blogg då och följ min syra med Wilmis199.bloggplatsen.se då blir hon glad :) haha / Wilma

Av Michaela - 14 februari 2013 18:52

Oh yees..! Vem säger att alla som inte är singlar är så jäkla lyckligt lottade på denna dag exakt i mitten av januari. Jag har inte fått en kärleksförklaring idag och spenderar min kväll på Linköpings resecentrum eftersom tåget är sent. Hurra! Sicken tur att jag får så många kärleksförklaringar alla de andra dagarna på året istället ;) har hur som helst tränat idag och masserat Frida lite. Har pluggat lite också men det känns som det är för sent nu i vilket fall som helst. Skulle tänkt på det förra veckan. Nu hoppas vi tåget inte blir mer sent och att jag tar mig till Täby smärtfritt. Ha det gott!

Hej

Av Michaela - 13 februari 2013 22:52

Det blir visst bara längre och längre mellan bloggtillfällena. Just nu kämpar jag med att få ihop jobb på två olika ställen, träning, massagekunder, plugg, skola och pojkvän. Veckorna känns lite för korta. Tyvärr är det pojkvännen som kommer lite i kläm. Försökte lösa det i helgen genom att dra med honom på träningen. Han var superduktig! Han sa åtminstone att det var kul. Vi firade med varsin semla efteråt så då var han nöjd. Jag vet att jag lägger alldeles för mycket tid i veckorna på att sakna honom och vara bitter över att vi inte träffas så ofta som jag vill. Jag tycker han snurrar runt i min skalle mest hela tiden vilket ger mindre plats till annat. Typ att plugga till provet som jag har på fredag. Åker alltså upp till Sthlm imorgon igen. Börjar bli lite tjatigt. Det är alltid kul när jag är där men att pendla dit börjar bli segt. Och dyrt... Tur att jag nu har haft lite betalande massagekunder som kan sponsra min utbildning.

Idag har jag varit hemma hela dagen. Haft en kund och pluggat. Försökte mig på att lära mig en ny låt till zumban men det gick sådär. Tror dock jag lyckades välja ut en låt som jag vill lägga till. Problemet är att om jag lägger till en låt så blir det tight med nedvarv och stretch men lägger jag inte till en ny låt blir det för lång stretch. Klurigt det där.

Imorgon är det alla hjärtans dag. Jag har beställt blommor som ska skickas till Stoffe, och choklad. Visst är jag romantisk!? Sved i min plånbok men det är han värd. Vi hade en så mysig helg trots att jag jobbade hela lördagen och tvingade med honom på träningen. Kände mig alldeles nykär. Om nästan exakt en månad har vi varit tillsammans i fem år....!! Det känns inte som det gått fem år sedan vi höll handen första gången framför melodifestivalen och allt var superpirrigt. Då var vi bara femton och sexton år. Tänk, bara barnen ju. ( någon mer som kände sig gammal nu..?) Han har funnits där sen dess i vått och torrt. Blivit min bästa vän. Kommit och kollat på dansuppvisningar under gymnasiet, varit med i vårt projektarbete, stått ut medan jag jobbat och dansat som en tok och aldrig haft tid med honom. Väntat sex månader på att jag ska komma hem från andra sidan jorden och snällt nu ställer upp när jag väl är hemma någon helg ibland. Ja han är nog värd de där hundralapparna för lite blommor och choklad. Hade jag inte behövt åka till Sthlm hade jag åkt dit med rosblad och allt. Men vad gör man. Hoppas ni får en fin dag imorgon och inte känner er typ "forever alone" (såg ett klipp på fb med en kille som sa det ungefär hundra gånger, så tyckte jag var lite kul nu..) KRAM

Av Michaela - 9 februari 2013 13:49

Vill bara åka hem till Stoffe. Hatar att sitta och vänta på att få gå hem. Har glott på familjen annorlunda ett bra tag nu...

Av Michaela - 4 februari 2013 21:52

Imorse sov jag tills jag själv vaknade utsövd och glad. Fick ett mess av Karro och åkte dit för lite promenerande i skogen. Halv tre började jag jobba på Medley. Fick äran att hålla ett zumbapass extra idag vilket gick jättebra! :) Efter en dag på Medley är jag bara så slut i hela kroppen när jag kommer hem. Fötterna, huvudet och ryggen värker men ändå känns det väldigt bra. Visst har jag inte stenkoll på allt men saker och ting börjar falla på plats. MEN eftersom jag umgåtts med en förkyld liten kusin i helgen börjar jag bli sjuk. Halsen värker och det börjar bli täppt i näsan. Kul kul. Bara jag klarar mig genom veckan. På lördag kan jag sjukskriva mig eftersom jag ska jobba på slomarp men vill inte missa jobb på Medley eller all träning. Försöker kurera mig med te men vem försöker jag lura? Hur skulle vatten med lite te och honung mirakulöst göra mig frisk och pigg till imorgon? -.-

Fick kela med små kycklingar hos Karro. Fastnade för en liten stackare som var så svag och ynklig. Varför ska hjärtat alltid värka för dem med minst chans att överleva?

Av Michaela - 1 februari 2013 05:02

Så tidigt ringde min klocka imorse första gången. 03:30 gick jag upp. 04:00 åt jag frukost (är redan hungrig igen) 04:20 bytte jag väska eftersom allt inte gick ner i min ryggsäck. 04:30 hämtade farmor mig och skjutsade mig till Mjölby. Nu 04:59 väntar jag på mitt tåg så jag kan åka till Sthlm. Så nu vet ni vilken fantastisk morgon jag har.

Igår var det bättre. Fick träffa saknade vänner. Kort stund men ändå. Alla var så fina och snygga och jag insåg att jag är så glad över att vara vän med dem. Visst träffas vi sällan men oj vad kul det är att ses!

Presentation


Nu har jag kommit hem från ett halvår på andra sidan jorden. Nu ska jag ta tag i mitt liv och hitta en mening med det jag gör. Det är inte så lätt när man är en förvirrad tjugoåring. Så häng med och se om jag får någon rätsida på tillvaron.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards