My Life From Now

Alla inlägg under april 2013

Av Michaela - 29 april 2013 20:13

Insåg precis att jag just nu jobbar på fyra olika ställen. Fyra olika ställen!! Det är ju helt sjukt. Är det konstigt att jag tappar bort allt hela tiden och slår tre felslagningar under en arbetsdag i kassan!? Kan vara så att jag har liite mycket att hålla koll på nu. Inte nog med alla muskler liksom.. Skönt i sommar då jag bara ska jobba på två ställen. Ikväll är jag på Slomarp och vaktar en farbror som inte vill sova. Åh jag har inget tålamod med mig ikväll. Imorgon ska jag köpa nya skor vilket jag ser fram emot galet mycket. Lever i mina joggingskor. Alltså även när jag inte joggar, går eller jobbar. Inte för att jag gör så mycket annat men ändå ;) Hej då!

Av Michaela - 19 april 2013 21:46

Vad ska jag göra med livet!? Vi har pratat massor om efter skolan dessa dagar och jag vet verkligen inte vad jag vill göra med utbildningen.. Starta eget? Jobba utomlands? Jobba på kryssning? Jobba på spa eller företag osv osv. Utomlands eller kryssning lockar verkligen. Men då blir jag borta minst nio månader. Tänk vad mycket jag får se och lära mig dock. Dessa viktiga livsavgörande beslut. God natt

Av Michaela - 16 april 2013 21:20

Att jag bara orkar. Haha. Hela helgen låg jag deckad som en väldigt död sur flickvän eftersom förra veckan gick i ett. Jag bara måste proppa in så mycket som möjligt under en dag. Detta resulterar ofta i att jag glömmer bort lite mindre viktiga saker som att gå till mormor med mina trasiga jeans eller hur mamma jobbar och när jag skulle vara barnvakt. Eller lämna tillbaka biblioteksböcker i tid... Idag har jag dock varit ledig. Har hunnit hälsa på farmor, läsa läxor, cross fittat, gymmat, promenerat, lagat mat och zumbat. Yey me. Tur att jag inte alltid håller på så där..

Eftersom min söta lillebror sa något elakt igår som typ "du kommer bli världens sämsta mamma" lagade jag hjärtformade dinkelplättar med färska jordgubbar till kvällsmat idag. Kanske fick ihop något pluspoäng i alla fall.

I helgen blev vi bjudna på förlovningsmiddag av svärfar och Camilla. De är för gulliga. Vi fick även ett presentkort på servera. Tusen tack för det! :) Som Stoffe sa, man kanske skulle förlova sig lite oftare. Hihi

Imorgon drar jag iväg till Stockholm för en långhelg. Hmm, synd att jag måste åka tunnelbana i fyra dagar. Förutom det så är det rätt trevligt i Stockholm. Ser fram emot att slippa dra väskan genom modd och snö den här gången.

Puss

Bjussar på några bilder från i torsdags då vi var på Holavedsgymnasiet och tittade på Dansens dag. Oj vad jag saknar mina gamla danslärare och danspolers.

Av Michaela - 4 april 2013 21:15

För en tid sedan pratade vi på jobbet om att veckorna går så fort. Att det känns som det är fredag och måndag jämt. Gud vad skönt sa mina kollegor. Skönt? sa jag, det betyder ju att livet går fort, att man inte hinner med.. Och visst ligger det något i det? Men jag måste säga att jag trivs väldigt bra med livet just nu. Mina dagar fyller jag med roligheter och det är sällan två dagar ser precis lika dana ut. Jag far fram och tillbaka med min bil. Jobbar, ibland på slomarp ibland på Medley. Tränar, oftast crossfit men också på Medley eller i skogen. Träffar lite vänner, ibland under promenader ibland under lite lunch. Träffar pojkvännen, ibland varje helg ibland lite mer sällan. Pluggar lite, ibland i böcker ibland via att ge massage. Bor hemma, oftast hos mamma, ibland hos pappa, ibland på Basunda. Sover oftast i en säng, ibland på madrass. Jag lever ganska ofta i en ryggsäck men man kommer rätt långt med några rena trosor, lite träningskläder, ett par jeans och någon tröja. Ja, jag trivs rätt bra. Ibland nästan önskar jag att jag längtade bort lite mer. Visst kan jag känna ett sug i magen och längta tillbaka till lite äventyr men inte på riktigt. För det var jobbigt att bo på heltid i en ryggsäck, att försöka planera sin resa och leva tätt ihop med sex andra starka viljor. Och fy böveln vad jag längtade hem till min älskling som befann sig alldeles för långt borta, typ på andra sidan jorden.

Nu försöker jag lista ut vad jag ska göra med mitt liv. Var jag vill bo och vad jag vill jobba med. I sommar kommer jag och Stoffe jobba ihop på Torpön. Det kan nog bli roligt! Framför allt får vi träffas en massa! Vi firade ju femårsdag för några helger sedan. Jag fick god mat lagad åt mig och så fick jag ha mannen i mitt liv alldeles för mig själv. Himlans trevligt måste jag säga. Under påsken var vi på Basunda och umgicks med familjen Saanum. Åt väldigt mycket mat gjorde vi också.. Men vi var även ute och joggade lite. Gav några pluspoäng i alla fall.

Idag har det varit ännu en bra dag. Gick upp tidigt för en morgonpromenad. Jobbade 11-16, helt lagom. Körde lite crossfit och avslutade med att köra hem och jogga en runda med Martin. ( jag är inte alltid så där duktig att jag tränar tre gånger på en dag, typ aldrig) Imorgon får vi se om jag får jobba. Annars ska jag njuta av att vara ute hos pappa. Efter mitt zumbapass ska jag iväg och dricka lite vin med fina tjejer! Det ska bli oerhört roligt ;)

Hoppas ni har det bra! Kram

(Bjuder på lite mysbilder från mina veckor med Dimmalotta)

Presentation


Nu har jag kommit hem från ett halvår på andra sidan jorden. Nu ska jag ta tag i mitt liv och hitta en mening med det jag gör. Det är inte så lätt när man är en förvirrad tjugoåring. Så häng med och se om jag får någon rätsida på tillvaron.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards