My Life From Now

Direktlänk till inlägg 15 november 2011

Splittrade

Av Michaela - 15 november 2011 13:14

Nu har vi delat pa oss lite. Ida och Rebecca akte idag ivag till en outbackbar for att jobba som bartender mm. Lite avis ar jag. Elin och Matilda bor kvar i stan men pa ett hotell dar de jobbar lite for boende. Sorgligast av allt ar att Emil lamnat oss for gott. Han rog ivag till Nya Zeeland idag och aker hem darifran. Jag kommer verklien sakna honom. Han ar en sadan manniska som satter guldkant pa tillvaron. Han tanker liksom lite roligare an andra. Emil sa en gang tidigt en morgon pa surf camp: Faglarna i Australien maste ha fatt valja sina ljud sist av alla faglar i varlden. Det later inte sa kul men da var det det. Sa klockrent. Faglarna har later verkligen forjavliga!


Sa nu far jag och Martin hanga ihop ett tag. Snart flyttar jag ju ocksa ut pa vischan. ;) 25 kilometer utanfor Cairns sa vi kommer ju kunna ses ialla fall. Sa nu innan jobbet borjar pa allvar drar vi ut pa aventyr. Igar gick vi enom Cairns upp en bit pa ett berg. Nio timmar var vi ute och mina fotter skrek halva vagen att de hade ont och ville vila. Utsikten var dock jattefin!


    

Okej, erkanner att jag valde en dalig bild..


Vi rakade ga en jadra omvag hem men jag fick se en papeoja :)

 


Idag har jag stadat har hos David. Sa har ser huset ut forresten:

 

Lite mysigt sadar. Mindre mysigt var det att skura hans golv idag. Tror det var ett ta sedan.. Men beloningen kom nar David tog med mig till en flod for att svalka av oss. Det var sa himla vackert! Mitt i regnskogen bland sma vattenfall. Vi klattrade upp en bit lanst floden och pa tillbakavagen fick jag mojligheten att kana pa stjarten nerfor ett litet vattenfall. Det sita lilla vattenfallet tog jag charmigt och snyggt pa mage som en skoldpadda ungefar. David hade nog valdigt kul at mig.

     

Sa annu en underbar dag har pa andra sidan jorden. Jag avslutade den med Zumba, lite styrka och god mat. Nu vantar sangen for imorgon ska jag se The Great Barier Reef :D 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michaela - 2 oktober 2013 22:58

Glömde kanske nämna att jag bytt till en ny blogg av lite olika anledningar. Kika in där vettja: attlevasuntochgott.blogg.se    ses där!  ...

Av Michaela - 11 september 2013 06:42


Idag är jag verkligen trött. Framförallt i kroppen. Jag har ont lite var stans. Framför allt känns det som att jag har världens blåmärken på mina höfter. Haha det är ju underbart. Man bara måste ju älska modernt! Än har jag inte så mycket träningsvär...

Av Michaela - 10 september 2013 06:32

Ännu en ny härlig dag att se fram emot. ställde klockan på 05:15 för en morgonpremenad innan jobbet. Oj vad det var segt. Inte tiden egentligen utan att det var så mörkt. Det kommer ju inte bli ljusare på morgnarna direkt så det är bara att gå upp. M...

Av Michaela - 8 september 2013 23:30


Åh jag har skrivit två riktigt långa inlägg idag men varje gång jag läggee upp en bild försvinner allt. Provar att lägga upp en först den här gången.. Sitter på bussen på väg hem. Kommer väl hem vid halv ett inatt. Börjar sju imorgon men jag är...

Av Michaela - 7 september 2013 13:26

För att massera glada trötta tjejjor som sprungit en mil. Alla är så färgglada och stämningen är på topp. Det är bara vi terapeuter som är lite sega. ...

Presentation


Nu har jag kommit hem från ett halvår på andra sidan jorden. Nu ska jag ta tag i mitt liv och hitta en mening med det jag gör. Det är inte så lätt när man är en förvirrad tjugoåring. Så häng med och se om jag får någon rätsida på tillvaron.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards