My Life From Now

Alla inlägg under juni 2012

Av Michaela - 22 juni 2012 20:52

Sommarn bara flyger iväg. Midsommar. Efter idag så vänder det igen. Tur att det är rätt långt kvar av sommaren ändå. Lite besviken på vädret är jag. Jättefint hela förmiddagen när jag jobbade och på vägen till Basunda blev det molnigt. Är inte det typiskt. Efter lite mat blev jag på bättre humör och vi åkte till Blåst Udde för att äta mängder av tårta och dansa runt midsommarstången. Nu har vi grillat. Hur vi fick i oss mer mat är en gåta. De vuxna dricker sig lite lagom onyktra och vi ungdomar flyr knotten i soffan. (och all fyllesång)


Jag har börjat jobba ordentligt vilket känns väldigt bra. Hinner ju inte träffa S lika mycket så får passa på ordentligt i helgen. Vi har fortfarande inte hittat någon lägenhet i Växjö men håller ögonen öppna. Jag har fått ett litet extrajobb tre dagar i veckan. Känns rätt så bra. Kanske kan jag skaffa mig ett liv nere i Växjö. Träffa lite nytt folk och trivas.



Lite bilder från studenten förr förra helgen.

 

Observera Tobbes skylt som jag la ner så mycket arbete på ;)) Visst är de fina?


 

Satte upp lite tält och ballonger till studentfesten...


 

Tjuvtittade på småsyskonen när de gick till kyrkan. Viktor slutade fyran och Wilma sexan (!?)


     

Kollade på lite fotboll. Föräldrar mot barnen. Viktor och pappa kämpade vär ;)


 


Träffade mina småkusiner från Stockholm. :D Så himla mysigt. Varför äker jag inte dit oftare? Får skärpa till mig. Små barn växer ju så fort.


För övrigt har jag under dagarna som jag jobbat långa dagar verkligen insett att det man inte har i huvudet får man ha i benen...



Av Michaela - 9 juni 2012 21:35

Vi har pysslat hela dagen. Burit bord, satt upp tält, handlat, hämtat tårtor och en massa annat. Nu är det över och vi värmer oss framför den öppna spisen. Jag fullkomligt älskar släkten Saanum! God natt :)

Av Michaela - 7 juni 2012 20:07

På lördag är det studentkalas här på Basunda för Tobbe och Emilia. Skönt för dem att de inte behöver vara här och fixa inför det ;) Familjen Saanum är ju några stycken så gäster blir det. Så idag har vi rusat runt lite i Linköping och köpt studentpresenter. Båda jag och S klippte håret. Sen handlade vi hur mycket mat som helst till 40 pers. Ikväll har jag pysslat med studentskylten som ska med imorgon. Jag tycker nog att den blev ganska bra. Jag är grym ;) 


Idag har jag nu kört lchf i fyra dagar. Det går bra och jag tycker det går smidigt. Jag valde sämsta tiden att prova på det här eftersom det bjuds på studenttårtor till höger och vänster. Men jag har insett att det är så lätt att tacka nej när man har bestämt sig för något. Jag är annars typen som säger att jag inte ska fika när jag inte har något sött framför mig men som så fort jag ser en muffins äter upp den. Men inte nu, och då har jag blivit bjuden på massor av gott. Men det jag anser vara jobbigast är att jag måste försvara mig och förklara för alla varför jag inte vill ha den smarriga glassen eller de nygjorda bullarna. Varför kan man inte bara acceptera att alla inte vill äta det söta. Man tar väl ändå beslut som man tycker är bäst för sig själv.


Jag har fortfarande ångest för framtiden. Nu har jag kollat runt på volontärresor till våren. Är väldigt sugen. Jag kan bara inte komma fram till något som jag verkligen vill göra. Jag har inget som jag brinner för. Något annat deprimerande är att jag inte har något som jag verkligen är duktig på. Jag tillbringar min tid med så måmga tallanger. Den ena är så otroligt duktig på silversmide, den andra går och vinner jakt-SM, den tredje sjunger som en gudinna, det fjärde är grym på cheerleading, den femte tecknar vackrare är någonsin, den sjätte är bäst i klassen på webbdesign osv osv. Men vad är JAG bra på? Jag är så avundsjuk på alla som vet vad de kan och vad de vill göra. Jag vill också ha ett mål med mitt liv. Vad är meningen med livet? Jobba fem dagar i veckan, hitta på något kul över helgen och sen ha semester och gärna resa en bit bort. Uppfostra ett gäng otacksamma ungar och gifta sig bara för att sedan gå igenom en jobbig skiljsmässa. Förstår ni att jag grubblar? Jag vill göra skillnad. Men det är väl bäst att leva i nuet, njuta av livet och se vad som händer.


Jag vill avsluta detta inlägg med att berätta att jag har en så otroligt fin pojkvän som jag älskar väldigt mycket. Det bästa av allt är att han säger att han älskar mig också. <3

Presentation


Nu har jag kommit hem från ett halvår på andra sidan jorden. Nu ska jag ta tag i mitt liv och hitta en mening med det jag gör. Det är inte så lätt när man är en förvirrad tjugoåring. Så häng med och se om jag får någon rätsida på tillvaron.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards