My Life From Now

Alla inlägg under januari 2012

Av Michaela - 21 januari 2012 23:51

Erkanner att jag inte bloggat pa lange men det har inte hant sa mycket nytt. Dagarna rullar pa och jag kanner att jag verkligen kommit in i familjen nu. Barnen kanner mig och jag kanner dem. Humoret gar lite upp och ner. Vissa dagar orkar jag inte med barnen da de ar superintensiva. Andra dagar ar de urgulliga och da har vi superkul =) Nathan alskar att vara i min sang pa morgonen och mysa med mig. Det kommer jag sakna nar jag aker harifran. Tyvarr har han varit lite sjuk den senaste tiden. Forst magsjuk over en vecka sen en liten forkylning. Sa jag har torkat spyor och bajs vilket faktiskt inte kanns jobbigt alls. Hans lilla forkylning hoppade dock raskt over till mig... Sa har haft nagra dagar med snorig nasa. Har inte tranat pa tva dagar vilket kanns sadar. Jag trotsade forkylningen igar vilket jag antagligen kommer att fa angra. Kanske haller mig stilla idag ist.


Nu har vi bestamt att hyra en privat van. Sa den attonde februari borjar var resa nerat. =) Jag ser verkligen fram emot det. Hoppas bara inte att motorn flyger i luften eller att nagot annat dumt hander. Men det ar val en del av aventyret antar jag ;) Jag har gjort ett sa daligt jobb har sa Helen och Dirk har beslutat att det far racka med au pairer nu pa ett tag. De ska forsoka klara sig utan vilket kanns lite kul da jag kommer vara den sista och forhoppningsvis vara den de kommer ihag mest :) (skojade om det daliga jobbet jag gjort, tror faktiskt de ar ganska nojda med mig) Igar fick jag helt plotsligt en ny kamera av Helen. =D Borjade nastan grata. Min har blivit lite sliten och sa men jag tyckte den fungerade bra men inte hon ;) Jag sager det igen: Jag blir bortskamd!


Idag ska vi ata lunch med Opa (barnens farfar) pa min favoritrestaurang och ikvall ska jag ta "min" bil till stan och traffa en fransk kille som heter Alex. Han ar intresserad av att aka med oss ner till Brisbane sa vi ska traffa honom och se om det ar en trevlig prick. Ska bli lite skont att komma ifran huset ett tag och traffa lite annat folk.


Fick lite smarrigt godis skickat till mig i veckan =D Tack fina Elin och Stoffe <3

        

Forstar ni hur mycket jag saknar denna underbara person? Jag blir tokig, men har jag klarat snart fyra manader ska jag val klara nagra till.


Ses, Kram fran Mickis!

Av Michaela - 6 januari 2012 11:48

Nyar och Krokodil/rattjakt

Har haft en kalasbra forsta vecka pa aret. Firade in det nya aret med att se pa lite fyrverkerier vid havet i Cairns med Khaley. Vi sag sedan pa en film hemma hos henne och skalade med akta underbart gott vatten pa tolvslaget. Filmen var for ovrigt lite konstig sa vi sag ut som fragetecken nar den var slut. Detta sag ungefar ut sa har:

 


I mandags kom Dirk hem sa nu ar inte Nathan karl'n i huset langre. Inte nog med det sa anlande Dirk's systar i tisdags sa det har varit fullt os nagra dagar. Pa tal om att vara lite galna och tokiga (tanker pa bilden) var jag och Khaley och korde bil langst an som ligger en bit bort. Dari bor namligen en tvameters krokodil som vi forsokte hitta. Fick tyvarr aldrig syn pa den.. Detta sag ungefar ut sa har:

 

Och japp det ar mina hippiebyxor ;)


Tidigare samma dag nar jag oskyldigt ligger och slappar i min sang hor jag nagot som tassar runt under sangen. Jag forestallde mig varsta spindeln eller nagot. Detta slutar med att jag star i mitten av sangen och kikar over kanten. Ser allmant fanig ut antar jag. Ar glad ver att Helen och Dirk inte sag mig da nar jag senare lite kackt sager att jag har stangt in en mus/ratta i min garderob och undara om de kan hjalpa mig att fanga den. Den var faktiskt jattesot. Vi kom fram till att den var en bebis av ett pungdjur som jag inte kommer ihag vad den kallas. Helen korde antagligen pa mamman harrom kvallen. (vi hittade en till lite senare i en annan garderob, jag sag till att min dorr var stangd resten av dagen)

   


Ga pa Zoo och Palm Cove

Vi spenderade onsdagen pa ett litet australiensiskt zoo. Det var ju inte lika coolt som att se djuren pa riktigt i naturen men antar att man far noja sig med det lilla ibland :)

Pelikaner ar typ gigantiska, man kunde mata dem med fisk men eftersom jag ar radd om mina hander avstod jag.

 

Oskar :)

 

Stoor fagel. Den flog in i mitt huvud en gang. Efter det duckade jag battre. (ber om ursakt for damen som fick vara med i ett horn)

 

Kanguru :)

 

Jag, Nathan och en stackars kanguru som Nathan och Sophie forsokte tvangmata. Den hoppade ivag strax efter den har bilden. Kan inte klandra honom for det.

 

De hade jattemanga krokodiler i alla storlekar. En skylt sa att man inte fick slanga saker i huvudet pa dem. Jag overvagde att slanga min kamera for att fa se vad som skulle handa...

 

Wombat. Later som vasande grisar..

 

Varldens farligaste orm.. Eller giftigaste, typ samma sak

     

Koala :) De flesta sov men denna var hungrig.


Efter Zoo't var vi vid Palm Cove. En liten strand med svindyra butiker och spa'n. Fick till och med se ett par asiater gifta sig. Vi at lunch bestaende av mjolk och flingor ftersom ingen ville betala $ 20 for en hamburgare.

     

Har kunde man bada men om man ville undvika maneter och krokodiler var det bast att halla sig innanfor naten.


Green Island

Igar var jag ute pa Green Island med Dirk's syster och hennes man. Valdigt mysig o. Vi snorklade och akte bat med glasbotten. Baten var full med asiater som lat som en stor flock med papegojor. Ville be dem halla kaft eftersom mina oron holl pa att ramla av men tror inte de skulle forstatt... Under tiden som jag snorklade runt on tankte jag att jag sa hemskt mycket skulle vilja se en havsskoldpadda och plotsligt har jag en mitt framfor mig. Tror hjartat stannade en stund. Helt underbart vacker :D Detta kommer jag leva pa lange.

         


Ja det var val de senaste dagarna. Nu forsoker jag organisera att hyra en van en manad som kan ta oss fran Cairns till Melbourne. Skulle ju vara perfekt! Dock ar detta inte sa latt nar man inte far tag pa nagra manniskor... Suck.

   

Tog en liten promenad nu ikvall och insag att jag har det valdigt bra. :) Vadret har varit kalas nagra dagar. Inte lika hett nu vilket jag ar tacksam for. Nu har jag bara fem veckor kvar har som au pair. Kanns bra. Ser fram emot att vara fri och galen snart igen ;)

Presentation


Nu har jag kommit hem från ett halvår på andra sidan jorden. Nu ska jag ta tag i mitt liv och hitta en mening med det jag gör. Det är inte så lätt när man är en förvirrad tjugoåring. Så häng med och se om jag får någon rätsida på tillvaron.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards