My Life From Now

Direktlänk till inlägg 7 juni 2012

Student

Av Michaela - 7 juni 2012 20:07

På lördag är det studentkalas här på Basunda för Tobbe och Emilia. Skönt för dem att de inte behöver vara här och fixa inför det ;) Familjen Saanum är ju några stycken så gäster blir det. Så idag har vi rusat runt lite i Linköping och köpt studentpresenter. Båda jag och S klippte håret. Sen handlade vi hur mycket mat som helst till 40 pers. Ikväll har jag pysslat med studentskylten som ska med imorgon. Jag tycker nog att den blev ganska bra. Jag är grym ;) 


Idag har jag nu kört lchf i fyra dagar. Det går bra och jag tycker det går smidigt. Jag valde sämsta tiden att prova på det här eftersom det bjuds på studenttårtor till höger och vänster. Men jag har insett att det är så lätt att tacka nej när man har bestämt sig för något. Jag är annars typen som säger att jag inte ska fika när jag inte har något sött framför mig men som så fort jag ser en muffins äter upp den. Men inte nu, och då har jag blivit bjuden på massor av gott. Men det jag anser vara jobbigast är att jag måste försvara mig och förklara för alla varför jag inte vill ha den smarriga glassen eller de nygjorda bullarna. Varför kan man inte bara acceptera att alla inte vill äta det söta. Man tar väl ändå beslut som man tycker är bäst för sig själv.


Jag har fortfarande ångest för framtiden. Nu har jag kollat runt på volontärresor till våren. Är väldigt sugen. Jag kan bara inte komma fram till något som jag verkligen vill göra. Jag har inget som jag brinner för. Något annat deprimerande är att jag inte har något som jag verkligen är duktig på. Jag tillbringar min tid med så måmga tallanger. Den ena är så otroligt duktig på silversmide, den andra går och vinner jakt-SM, den tredje sjunger som en gudinna, det fjärde är grym på cheerleading, den femte tecknar vackrare är någonsin, den sjätte är bäst i klassen på webbdesign osv osv. Men vad är JAG bra på? Jag är så avundsjuk på alla som vet vad de kan och vad de vill göra. Jag vill också ha ett mål med mitt liv. Vad är meningen med livet? Jobba fem dagar i veckan, hitta på något kul över helgen och sen ha semester och gärna resa en bit bort. Uppfostra ett gäng otacksamma ungar och gifta sig bara för att sedan gå igenom en jobbig skiljsmässa. Förstår ni att jag grubblar? Jag vill göra skillnad. Men det är väl bäst att leva i nuet, njuta av livet och se vad som händer.


Jag vill avsluta detta inlägg med att berätta att jag har en så otroligt fin pojkvän som jag älskar väldigt mycket. Det bästa av allt är att han säger att han älskar mig också. <3

 
 
Ingen bild

Olivia

7 juni 2012 21:47

Mickis du är bra på så himla mycket saker. Dessutom är du en så snygg, trevlig ochomtänksam person som jag blir så glad av att se. Och du kommer att komma på vad du vill bli <3
Många styrkekramar från din egen Ollebolle.

 
elin

elin

8 juni 2012 19:29

Nehä, inte bra på något. Vem är den envisaste människa jag känner när det gäller träning då? Som går och leder ett aerobic-pass med benhinneinflammation eller feber för att hon inte vill ställa in? Vem tar ut sig brutalt på ett spinningpass för att träningsvärk är så skönt? Vem springer 3 extra kilometer när hon ändå är ute och springer bara för att? Puss på dig och hälsa Stoffe :-)

http://www.mumseriet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michaela - 2 oktober 2013 22:58

Glömde kanske nämna att jag bytt till en ny blogg av lite olika anledningar. Kika in där vettja: attlevasuntochgott.blogg.se    ses där!  ...

Av Michaela - 11 september 2013 06:42


Idag är jag verkligen trött. Framförallt i kroppen. Jag har ont lite var stans. Framför allt känns det som att jag har världens blåmärken på mina höfter. Haha det är ju underbart. Man bara måste ju älska modernt! Än har jag inte så mycket träningsvär...

Av Michaela - 10 september 2013 06:32

Ännu en ny härlig dag att se fram emot. ställde klockan på 05:15 för en morgonpremenad innan jobbet. Oj vad det var segt. Inte tiden egentligen utan att det var så mörkt. Det kommer ju inte bli ljusare på morgnarna direkt så det är bara att gå upp. M...

Av Michaela - 8 september 2013 23:30


Åh jag har skrivit två riktigt långa inlägg idag men varje gång jag läggee upp en bild försvinner allt. Provar att lägga upp en först den här gången.. Sitter på bussen på väg hem. Kommer väl hem vid halv ett inatt. Börjar sju imorgon men jag är...

Av Michaela - 7 september 2013 13:26

För att massera glada trötta tjejjor som sprungit en mil. Alla är så färgglada och stämningen är på topp. Det är bara vi terapeuter som är lite sega. ...

Presentation


Nu har jag kommit hem från ett halvår på andra sidan jorden. Nu ska jag ta tag i mitt liv och hitta en mening med det jag gör. Det är inte så lätt när man är en förvirrad tjugoåring. Så häng med och se om jag får någon rätsida på tillvaron.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards