My Life From Now

Alla inlägg den 2 december 2011

Av Michaela - 2 december 2011 12:21

Jag ar alltsa mitt ute i ingenstans pa en australensisk farm. Jag maste saga att det ar ganska intressatnt. Nar vi forst anlande till Brisbane akte vi ut till Helen's brors farm. Wow ett paradis tankte jag. De hade otrolig utsikt over vackra kullar och jag kunde inte se mig matt pa det. Fick en tur pa en furhjuling omkring agorna och jag fick se min forsta vallaby :) (sag min andra nu ikvall) Liten kanguru sa att saga. Pa kvallen akte vi till Helen's mammas farm som tyvarr inte alls ligger lika fint. Kossor overallt men inte sa fint landskap som jag hade hoppats. Dock ar det den australienska outbacken sa jag ar hur nojd som helst anda. Marker att det ar riktig outback eftersom man maste stanga toaletten sa inga grodor hoppar i. Kan aven finnas ormar darinne sa man maste passa sig. He he, detta ar dock pa toaletten ute. Inne i huset kan man bara raka stota pa en spindel eller tva. Nar jag forst kom hit lag det en apstor spindel pa golvet. Hade den inte varit dod hade jag nog tuppat av..


Har aven hnnit med att svimma pa toan (inte pga spindeln) och spy sa hela huset vaknar. Toaletten har tva dorrar, hann inte stanga nagon av dem.. Nu kan jag skratta at det men da kande jag mig ganska ynklig. De trodde jag hade vatskebrits och tvingade i mig gron sportdryck. Nu blev resten av familjen ocksa sjuk sa det var nog inte vatskebrits. Alltsa gron sportdryck i onodan.


Jag har ocksa suttit och druckit vitt vin ur en tekopp medan Steve och Bruce (Helen's broder) pratat om deras kissblasor. Ganska underhallande far jag lov att saga. Steve fragade mig hur gammal jag var. 19 svara jag da. Han trodde jag var sexton.. Det trodde en annan av Helen's vanner ocksa, such a babyface. Hur ska man tolka det? Antar att jag kommer tycka det ar possitivt om nagra ar.  Har dricker de te och kaffe heela tiden. Inte jag dock. Hur vill man dricka nagot varmt nar det ar 34 grader varmt ute!? Bruce gjorde en liste pa saker jag borde lara mig innan jag lamnar Australien:

Dricka kaffe (sager ju pappa med sa det far jag val lara mig nar jag kommer hem annars)

Dricka te (visst nar jag fryser vilket ar aldrig har)

Ata Vegemite (ALDRIG)

och nagot med att spy, fattade inte riktigt men forstod att det var ackligt sa antagligen inte.


Sa nar jag inte passar sma barn undviker jag att trampa i koblajor eller blir galen av alla flugor. Ni anar inte hur mycket flugor det ar har! Man kastar sig in genom dorren fort som attan och stanger lika fort for att forsoka halla dem utomhus. Detta funkar bara ganska bra sa vi jagar dem runt huset ocksa. Jag har ocksa insett vilket javla jobb det ar med barn. Barn ar faktiskt ganska javliga typer. Egoistiska och sjalvupptagna. Far de inte som de vill blir de som galna. Sophie och jag har haft var forsta fight. Jag har tre smasyskon sa kom inte och tro att du kan bossa over mig! (jag vann) Jag ar makta imponerad av alla mammor som varje dag satter sina egna behov i andra hand far att serva sina barn. (tack mamma) Detta visar att jag inte kommer skaffa barn inom den narmsta framtiden. (sorry Stoffe) Ok jag maste sluta gora paranteser!


Saknar min Stoffe oerhort! Trodde jag var sa javla ball nar jag lamnade Sverige och honom. Vi fixar det har, atta manader av en hel livstid ihop ar ju ingenting. Ah, hall kaften skulle jag saga till mig sjalv idag. Hjartat skriker efter att fa sla bredvid hans. Jag far faktiskt aka hem nar jag vill men nar jag tanker efter sa har jag ju det toppenbra och har inte sett mig matt pa Australien an. Nasta gang jag reser ivag sa har lange ska Stoffe med i vaskan sa inget kan dra mig hem igen! Nu maste jag sova for imorgon kommer jag hora en bing sa fort solen gar upp. ( barnens ogon som far upp) En parantes igen! Och solen gar upp tiidigt har! Sa God Natt!

Presentation


Nu har jag kommit hem från ett halvår på andra sidan jorden. Nu ska jag ta tag i mitt liv och hitta en mening med det jag gör. Det är inte så lätt när man är en förvirrad tjugoåring. Så häng med och se om jag får någon rätsida på tillvaron.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards