My Life From Now

Direktlänk till inlägg 12 februari 2012

Whitsunday

Av Michaela - 12 februari 2012 08:36

Fem dagar har gatt pa min lilla resa ber langst ostkusten. Den borjade ganska bra. Vi kom bara ivag typ tva timmar senare an vi skulle och alla var glada. Vi korde och vi korde tills vi blev hungriga och stannade pa en rastplats for att laga mat. Stanna aldrig efter morkrets inbrott. Alla myggor och flugor fick oss att fly skrikandes och viftades som galningar. Sa vi trangde in oss i vanen igen och korde till Mc Donald's. Mc Donald's ar bast!har ar nagra anledningar till att jag borjat alska Mc Donald's:

1. Fritt internet

2. Bra toaletter

3. Aircondition

4. Man kan kopa mat


Efter detta korde vi till en lastbilsparkering i Townsville. Dar fanns dusch och toaletter sa vi var glada ett tag. Tills vi insag att klockan var 12 pa natten och vi inte visste var vi skulle sova. Ok, vi har en van sa lat oss sova i den. Ingen bra ide!! Sex personer sittades i en van som ar over 30 grader varm, hur kom vi ens pa tanken? Jag star ut i en kvart sen slanger jag upp dorren och gar med bestamda steg till restaurangen och planerar att sova pa en bank. dar inne sitter en stackars lokalinvanare som fragar hur det star till. Att han skulle fa hora en lang historia om hur sjukt det ar att forsoka sova sex pers i en van var nog inget han raknade med. Men tack vare det bjod han hem oss. Halv tre pa morgonen fick jag antligen ga och lagga mig i en sang med aircondition.  Vi stannade en natt till bara for att det var gratis. Fick traffa massor av trevliga lokalinvanare ocksa och fick fri bbq. :)


Korde sen vidare ner till Airlie beach och har i helgen varit ute och seglat runt Whitsunday. vackra oar, stralande sol och kritvit sand. Massa god mat och trevliga manniskor gjorde det hela lite battre till och med. Men aven att himlen varit knallbla, jag har simmat med skoldpaddor, sett delfiner, sett sma hajar och stingrockor sa har jag anda ett litet morkt moln hangandes over mig. Jag tror detta lilla moln kallas hemlangtan. Eller Stoffelangtan.


Ikvall stannar vi pa ett hostel och planen ar val att ga ut sa smaning om. Imorgonbitti ska lilla Charlie fa jobba igen for da ska vi kora langt. Vi har haft lite problem med kara Charlie men jag har alltid kunna losa det. Vi ar bra polare. Blir inga bilder for det vill inte riktigt samarbeta med mig.


Hej sa lange! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michaela - 2 oktober 2013 22:58

Glömde kanske nämna att jag bytt till en ny blogg av lite olika anledningar. Kika in där vettja: attlevasuntochgott.blogg.se    ses där!  ...

Av Michaela - 11 september 2013 06:42


Idag är jag verkligen trött. Framförallt i kroppen. Jag har ont lite var stans. Framför allt känns det som att jag har världens blåmärken på mina höfter. Haha det är ju underbart. Man bara måste ju älska modernt! Än har jag inte så mycket träningsvär...

Av Michaela - 10 september 2013 06:32

Ännu en ny härlig dag att se fram emot. ställde klockan på 05:15 för en morgonpremenad innan jobbet. Oj vad det var segt. Inte tiden egentligen utan att det var så mörkt. Det kommer ju inte bli ljusare på morgnarna direkt så det är bara att gå upp. M...

Av Michaela - 8 september 2013 23:30


Åh jag har skrivit två riktigt långa inlägg idag men varje gång jag läggee upp en bild försvinner allt. Provar att lägga upp en först den här gången.. Sitter på bussen på väg hem. Kommer väl hem vid halv ett inatt. Börjar sju imorgon men jag är...

Av Michaela - 7 september 2013 13:26

För att massera glada trötta tjejjor som sprungit en mil. Alla är så färgglada och stämningen är på topp. Det är bara vi terapeuter som är lite sega. ...

Presentation


Nu har jag kommit hem från ett halvår på andra sidan jorden. Nu ska jag ta tag i mitt liv och hitta en mening med det jag gör. Det är inte så lätt när man är en förvirrad tjugoåring. Så häng med och se om jag får någon rätsida på tillvaron.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards