My Life From Now

Direktlänk till inlägg 24 februari 2012

Byron Bay, camping och blota klader...

Av Michaela - 24 februari 2012 00:53

Jag lever och befinner mig pa ett supertrevligt stalle. Fina strander och mysiga affarer. Vi har nu levt akta campingliv med Charlie lite over tva veckor och det gar ganska bra. Vi sover mestadels fyra pers i ett tremannatalt och tre pers i vanen som egentligen ar till for tva. Inte jattemycket space sa att saga. Men vi har forbannat kul mest hela tiden. Varje dag ar ett nytt aventyr eftersom vi sallan vet var dagen slutar eller var vi ska sova. Hittils har vi campat pa lite olika stallen. De campingstallen som ar gratis har sallan vatten annu mer sallan dusch sa vi gjorde en fuling och forsokte stanna pa en camping och lana duscharna en liten stund. Det kandes tufft tills det kommer in en doforbannad tant. Vi fick minsann betala for att fa duscha. Ha ha, det var sa himla kul. Vi far se om gor det igen ;)


Vi har aven blivit nastan ivagkorda av en vakt nar vi campade pa ett olagligt stalle. Eller i min bok stod det att man fick campa gratis dar men det hade tydligen andrats. Sa snalla vakten ser att jag haller pa att bryta ihop och later oss stanna. Tror inte han ville ha och gora med en hysterisk backpacker... Vi ar ganska daliga pa att planera och det blir morks sa snabbt har. Forestall er hur det ar att aka runt med en van nar det ar morkt och forsoka hitta ett bra campingstalle nar alla ar trotta och hungriga. Inget vidare. Det gick sa langt att vi knackade dorr for att fraga om vi kunde sla upp vart talt i nagons tradgard. Pa tredje forsoket hittade vi ett gulligt par som lat oss sova i deras garage dar det fanns sang, soffa och madrasser. Lyckan!! Just nu stannar vi pa ett hostel har i Byron bay. Vi campar men har tillgang till kok och dusch. Gillar att campa tills det borjar sporegna... Allt vi har ar typ blott.  Ni vet kanslan nar man vaknar av att det oser ner och man vet att allas handdukar och traningsklader hanger ute men man orkar inte klattra over alla, oppna dorren sa att det regnar in, eller stalla sig i regnet for att plocka ner allt. Sa har jag kant flera natter nu, och nej, jag gick aldrig upp sa darav alla blota klader som hanger overallt pa och i Charlie. Rebecca kom ut upprord ur taltet imorse och sa att hennes ogon tarades av att Henkes handduk som han anvant som tacke under natten luktade sa illa. Funderar pa att ta allt som ar blott och slanga det i en tvattmaskin och torktumla det.


Vi plannerade att surfa idag och leta eter delfiner men vadret ar inget vidare sa jag ska ga och trostshoppa lite. Tatuerade mig i forrgar sa far anda inte bada sa mycket. Kopte aven antligen nya flippfloppar. Tyvarr forsent etersom jag redan brant mina fotter pa het asfalt. Dum som jga var kopte jag "bra" flippfloppar med typ taggar. Kanns ju inte sa bra nar mina fotter ommar som fan. Mitt sprak har blivit jattedaligt sen jag borjade campa. Svar mest hela tiden. Men jag har sa mycket att ta igen sen jag jobbade med barn, och sa kan jag inte sa manga bra svordomar pa engelska.


Forsoker aven att bestamma mig nar jag ska aka hem. Har varit borta i fem manader snart och borjar kanna att jag vill stanna langre pga att jag ar radd over att komma hem till kalla Sverige. Har ju vant mig vid att springa runt i shorts och linne i stralande sol mest hela tiden (inte idag dock) Att flytta hem till mamma och pappa kanns inte heller kul eftersom jag tagit hand om mig sjalv sa lange nu. Ni far helt enkelt overtala mig att komma hem igen ;)


Jag orkar inte lagga ut bilder utan ni som vill se bilder far kolla fb eller traffa mig nar jag kommer hem :) Hors snart igen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michaela - 2 oktober 2013 22:58

Glömde kanske nämna att jag bytt till en ny blogg av lite olika anledningar. Kika in där vettja: attlevasuntochgott.blogg.se    ses där!  ...

Av Michaela - 11 september 2013 06:42


Idag är jag verkligen trött. Framförallt i kroppen. Jag har ont lite var stans. Framför allt känns det som att jag har världens blåmärken på mina höfter. Haha det är ju underbart. Man bara måste ju älska modernt! Än har jag inte så mycket träningsvär...

Av Michaela - 10 september 2013 06:32

Ännu en ny härlig dag att se fram emot. ställde klockan på 05:15 för en morgonpremenad innan jobbet. Oj vad det var segt. Inte tiden egentligen utan att det var så mörkt. Det kommer ju inte bli ljusare på morgnarna direkt så det är bara att gå upp. M...

Av Michaela - 8 september 2013 23:30


Åh jag har skrivit två riktigt långa inlägg idag men varje gång jag läggee upp en bild försvinner allt. Provar att lägga upp en först den här gången.. Sitter på bussen på väg hem. Kommer väl hem vid halv ett inatt. Börjar sju imorgon men jag är...

Av Michaela - 7 september 2013 13:26

För att massera glada trötta tjejjor som sprungit en mil. Alla är så färgglada och stämningen är på topp. Det är bara vi terapeuter som är lite sega. ...

Presentation


Nu har jag kommit hem från ett halvår på andra sidan jorden. Nu ska jag ta tag i mitt liv och hitta en mening med det jag gör. Det är inte så lätt när man är en förvirrad tjugoåring. Så häng med och se om jag får någon rätsida på tillvaron.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards