My Life From Now

Alla inlägg den 8 mars 2012

Av Michaela - 8 mars 2012 13:21

Efter att ha sträckkört en hel natt från Sydney till Melbourne är vi levande men dötrötta här. Dock har vi sovit utanför Melbourne på en bensinstation två nätter. Att campa här nere suger! Det är så jävla kallt! Redan i Sydney åkte jeansen och jackan på. Min kropp är i chock. Jag hoppas ni där hemma inte förväntar er att jag kommer komma hem brun och fräsch. Vi försökte sova i tältet men det blåste bort så vi sov alla sex i vanen. Gud vad bra vi sov... Dagen efter åkte vi great ocean road. Mycket lång slingrig väg men det var värt när vi kom till de tolv apostlarna. Jättevackert! Tog väldigt lång tid att ta sig dit dock pga att Henrik började kräkas i bilen. Det är verkligen inte bra att inte dricka vatten. Man kan bli jättedålig. Natten efter campade vi igen. Sov lite bättre men det var fortfarande kallt. Imorse kunde jag knappt öppna mina ögon och att se sig själv i spegeln vär lite av en mardröm. Herregud, sliten brud. Vi hittade i alla fall vägen in till city och vidare till en australiensisk kille som de andra träffade på Fraser. Tror inte ni förstår hur lyckliga vi är över att få sova i sängar och ha tillgång till toalett. Har aldrig känt mig mer smutsig och äcklig som när jag klev in med min smutsiga ryggsäck i deras perfekta hem. Det ska bli så skönt att få sova utan att bli väckt av kyla, fukt, regn, blåst eller pungråttor.Jag och Ida har haft sådan himla otur ett tag nu. Vi kunde inte boka om våra biljetter i Sydney eftersom cathay pacific kontoret stängt ner. Fick åka ut till flygplatsen men det visar sig ändå att det inte finns några platser lediga när vi vill åka hem. Inte en enda! Så nu måste vi anragligen stanna över en vecka i Hong Kong som jag absolut inte kommer ha råd med. Vi har ringt hundra gånger och tjatat så jag hoppas de ringer imorgon med goda nyheter. Förrut idag skulle vi även boka buss till Adelaide. Tror ni inte allt är fullt där med eller inställt. Vi trotsade vår budget och köpte flygbiljetter ist. Inte nog med det så lämnade vi tillbaka Charlie idag. Självklart har vi fått ett stenskott på rutan som vi antagligen måste betala. Hurra! $400... Nu hoppas jag att min helg i Melbourne kommer bli fin och rolig. Inga mer bakslag tack!

Presentation


Nu har jag kommit hem från ett halvår på andra sidan jorden. Nu ska jag ta tag i mitt liv och hitta en mening med det jag gör. Det är inte så lätt när man är en förvirrad tjugoåring. Så häng med och se om jag får någon rätsida på tillvaron.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards