My Life From Now

Alla inlägg den 11 oktober 2012

Av Michaela - 11 oktober 2012 22:31

Idag var det ett år sedan som jag satte mig på ett flygplan och flög till andra sidan jorden. Reste, jobbade och träffade underbara människor i sex månader. Men jag var också ifrån min kärlek och min familj i sex månader. Det var rätt så jobbigt men efter ett halvår hemma kan jag glatt säga att allt är bra med alla relationer. Jag har fått med mig massor av erfarenheter och jag hoppas jag vuxit som person. En sådan resa ger ju också förstås en massa roliga minnen. Jag tänkte dra ut några rader ur min dagbok som jag hade med mig på resan. (eller dagböcker..)

13/10 2011
Nu är jag på plats i Sydney! Vi har planerat den här resan i evigherer och de sista dagarna har verkligen varit pirriga. På arlanda kunde jag inte gråta alls när jag sa hej då till mamma. Det var aldelles för spännande! Värre var det att säga hej då till Stoffe. Höll inne så mycket som möjligt men hjärtat höll på att brista.
Eftet 40 timmars resande kom vi fram till YHA hostel och fick duscha. Lycka! Ikväll har vi käkat kängurukebab.

17/10
Anlände till surf camp idag. God mat, trevliga lärare och mysigt boende. Hade min första lektion. Kände mig grym först sen gick det bajs.

22/10
Sitter på en greyhoundbuss påväg till Bundaberg. Vi har fått jobb på en fruktfarm. 4 veckor ser det ut som att vi stannar. Pratade med mamma idag och höll på att börja lipa.

26/10
Hoppas mina jobbtimmar går fort idag och att det inte är squash jag måste sortera idag. Det gör en dum i huvudet!

28/10
Hatar det här stället!! Vi ska dra så snart som möjligt.

1/11
Kom till Cairns idag där typ 100 pers kör zumba. På fredag ska jag på arbetsitervju hos en familj för ett nannyjobb. Spännande.

30/11
Denna morgon började med att svimma inne på toan och sedan krypa fram till toaletten och spy. Kändes jättebra eftersom jag väckte hela huset. Imorgon ska jag ha barnen själv igen. Vill inte. Barn är själviska varelser som blir tokiga när de inte får som de vill.

1/12
Decemer och jag har inte ätit risgrynsgröt. Kvällen avslutades med vitt vin ur en tekopp medan Steve och Bruce disskuterade kissblåsor. Steve trodde jag var sexton...

23/12
Nathan står på min rygg och försöker ta min penna hela tiden. Söt grabb. Idag vill jag åka hem och fira jul med min fina familj. Mitt tålamod med barnen börjar ta slut...Men jag kommer sakna dem. Speciellt Nathan.

Okej tappade suget... Lämnade familjen, åkte ner med Charlie. Han gick sönder, vi bråkade, jag körde i alla stora städer, vi älskade varandra, upplevde Australien och skildes åt. Drog till NZ, frös åkte buss, gjorde div äventyrsgrejer, bokade flyget till Bali, solade, åt stark mat, dök och gjorde oss redo för att åka hem.

23/4 2012
Imorgon ska vi lämna Kuta och börja vår resa hem. Vi missade tiden och åkte till flygplatsen ett dygn för tidigt.. Vilken jävla miss.

26/4
Jag är hemma. Mötte min prins på flygplatsen och kunde inte sluta le. Mitt i natten gick vi genom arlanda hand i hand och allt kändes så underbart rätt. Har vi verkligen varit ifrån varandra i sex månader eller har allt varit en ändå lång dröm?

Idag har jag inte varit pirrig utan bara jobbat och gått en lång promenad med Karro och Lollo i höstkylan. Kändes helt okej.

Presentation


Nu har jag kommit hem från ett halvår på andra sidan jorden. Nu ska jag ta tag i mitt liv och hitta en mening med det jag gör. Det är inte så lätt när man är en förvirrad tjugoåring. Så häng med och se om jag får någon rätsida på tillvaron.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards