My Life From Now

Alla inlägg den 5 november 2012

Av Michaela - 5 november 2012 21:34

Sicken bra dag det har varit! :) Trodde Slomarp skulle ringa så jag skulle få jobba så ställde klockan på sex bara ifall att liksom. Visst ringde det, men det visade sig vara hemtjänsten. De har väl inte ringt på typ sex veckor. Men det var kul att jobba i hemtjänsten och slippa dementa för en dag. Oftast tycker jag det är kul och trevligt att jobba med dementa och äldre i allmänhet men ibland spyr jag på det. Typ de kvällarna då alla man ska lägga har avföring upp till naveln eller då någon frågar vad det är för mat varannan minut. Eller säger; det här var gööt döö, heeela tiden. 30 ggr på tio minuter. Då kryper det i mig på riktigt. Så jag hoppas jag inte kommer fastna där i 20 år som vissa andra. När man är så trött på äldreomsorg lättar det upp när man får hoppa in och hålla lite aerobic. Har kört 30 min galet pass idag och det verkade som om alla hade superkul! Det kom fram en dam efteråt och sa att det varit superskoj, speciellt när vi vickade på rumpan. Så kul att höra, eftersom jag också älskar att röra på höfterna ;)) 


Utöver heldag på jobbet och aerobic har jag hunnit ge två helkroppsmassager, en till Karro och ännu en till mamma. Kul att träna. Tänkte sätta mig och plugga lite anatomi innan jag lägger mig. Jobbar kort dag imorgon så då ska jag passa på att plugga ordentligt. 


I helgen hade jag och Stoffe riktig slapparhelg. Vi har legat i soffat och glott på serier hela dagarna. Hann med lite tipspromenad och lunch med farmor och en sväng till kyrkogården för att tända lite ljus. Jag älskar att gå runt på kyrkogården under allahelgona. Det ger mig gåshud att det finns så många som är saknade och fortfarande så älskade. Jag blir glad och sorgsen på samma gång. Någon mer som känner så? Jag hade fyra ljus att tända den här gången och hoppas det inte blir fler på många år. 




 



Ser ut som jag också kommer ta mig till Ullared i år. Har lurat med mig Emilia. ;) Då ska jag inhandla alla julklappar.






Presentation


Nu har jag kommit hem från ett halvår på andra sidan jorden. Nu ska jag ta tag i mitt liv och hitta en mening med det jag gör. Det är inte så lätt när man är en förvirrad tjugoåring. Så häng med och se om jag får någon rätsida på tillvaron.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards