My Life From Now

Direktlänk till inlägg 21 november 2012

Lycka

Av Michaela - 21 november 2012 21:53

Att få vara ute och promenera på gamla ridstigar och få solen i ögonen och bara vara en liten stund. Passade på att gå ut innan jobbet idag. Men fast jag hade gått om tid och så var jag bara tvungen att kolla klockan ibland och passa på att öva in låtar till zumban på fredag. Det är väldigt mycket ibland. Vill verkligen bara vara ledig i helgen men samtidigt känner jag att jag måste jobba IFALL jag inte får jobba så här mycket nästa vecka. Men vad är det för liv? Ibland, ganska ofta, tänker jag aldelles för mycket på hur många dagar som bara är transportsträcka. Att vara på jobbet är jag ju bara för att någon annan dag i framtiden kunna göra något kul eller något som jag vill. Så inser jag att ju mer jag jobbar desto mindre tid får jag ju till att göra roliga saker. Det känns bara så tråkigt ibland. Jag vill göra något meningsfullt som jag älskar hela tiden. Inte dra en hel dag på jobbet och längta till nästa helg för då får jag träffa Stoffe och vara ledig. Då har det gått FEM dagar som jag knappt levt utan bara trälat mig igenom. Ska livet se ut så tills jag pensionerar mig?

Att vara timvikarie är både bra och dåligt. Man kan ofta styra sina tider själv men känner också att man måste ta jobb som kommer eftersom det kan bli dåligt en annan vecka. Eller jag känner så i alla fall. Dessa tråkiga jävla pengar som allt handlar om hela tiden. Tänk vad mycket kul man skulle kunna göra med livet om man hade obegränsat med pengar. Jag drömde om Australien inatt vilket gör mig så sugen på att uppleva något nytt och bara resa runt. Men det är drömmar, nu ska jag tillbaka till mina glada, positiva och pigga gamlingar.(.. not... )

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michaela - 2 oktober 2013 22:58

Glömde kanske nämna att jag bytt till en ny blogg av lite olika anledningar. Kika in där vettja: attlevasuntochgott.blogg.se    ses där!  ...

Av Michaela - 11 september 2013 06:42


Idag är jag verkligen trött. Framförallt i kroppen. Jag har ont lite var stans. Framför allt känns det som att jag har världens blåmärken på mina höfter. Haha det är ju underbart. Man bara måste ju älska modernt! Än har jag inte så mycket träningsvär...

Av Michaela - 10 september 2013 06:32

Ännu en ny härlig dag att se fram emot. ställde klockan på 05:15 för en morgonpremenad innan jobbet. Oj vad det var segt. Inte tiden egentligen utan att det var så mörkt. Det kommer ju inte bli ljusare på morgnarna direkt så det är bara att gå upp. M...

Av Michaela - 8 september 2013 23:30


Åh jag har skrivit två riktigt långa inlägg idag men varje gång jag läggee upp en bild försvinner allt. Provar att lägga upp en först den här gången.. Sitter på bussen på väg hem. Kommer väl hem vid halv ett inatt. Börjar sju imorgon men jag är...

Av Michaela - 7 september 2013 13:26

För att massera glada trötta tjejjor som sprungit en mil. Alla är så färgglada och stämningen är på topp. Det är bara vi terapeuter som är lite sega. ...

Presentation


Nu har jag kommit hem från ett halvår på andra sidan jorden. Nu ska jag ta tag i mitt liv och hitta en mening med det jag gör. Det är inte så lätt när man är en förvirrad tjugoåring. Så häng med och se om jag får någon rätsida på tillvaron.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards