My Life From Now

Alla inlägg den 22 maj 2012

Av Michaela - 22 maj 2012 18:14

Har idag samlat på mig så många vuxenpoäng så jag inte kan räkna dem längre. Bisiktade Stoffes bil i morse. Tack och lov att det var hans och inte min. Sen var jag på ÖoB där jag köpte skurmedel, fönsterskrapa och tvättsvampar. Sprang in på  Jysk och köpte mig en kudde. Att dela på en är verkligen inte kul. Sist var jag inne på en affär där jag köpte en skurmopp. Har dessutom använt allt. Inte illa. Jag har även lyckats hitta till Växjö bibliotek och åkt vilse x antal gånger innan jag hittade tillbaka till Stenslanda och en kanongod lunch som Stoffe lagat :) Så jag är rätt så nöjd med dagen. Har precis varit ute på en liten motionsrunda i det fina vädret. Måste säga att Stoffes lilla stuga ligger väldigt fint. Lukten av sommar är väldigt påtaglig så det är svårt att vara deppig trots att jag inte har så mycket att styra med när jag är här. Det är ganska intressant att sitta och titta på Stoffe nar han arbetar. Det är en hel vetenskap det där med att stoppa upp djur. I verkstaden finns nu en giraff och två zebror så det finns att kolla på. S själv håller på med ett vildsvin som ska bli bitet av en varg. Ska bli lite kul att se resultatet.


Ikväll ska vi äta bananpannkakor :D En absolut favorit efter Bali. Hoppas bara vi kan göra dem lika goda. För övrigt har katten Doris försökt att flytta in hos oss. S är ju lite allergisk men det hindrar inte katten från att gosa ner sig i hans säng. Ha ha. Jag har inget emot henne trots att hon är ful. Det ser ut som hon har blivit överkörd. Ska inte berätta för S att jag gav henne en skinkbit förut. Han kommer bli galen på mig. Men något sällskap ska jag väl ha om dagarna. ;)


Nu är det nog dags att jag reser på mig och slutar tjuvanvända verkstadens internet. Jag ska väl ta bilen till närmsta affär och köpa lite bananer. Just det. Råkade säga ja till att springa tjejmilen. Herregud. Då måste jag ju börja träna. Jag har kommit av mig lite med springandet. Att gå är ju så mycket mer bekvämt. Ett mål är kanske just det jag behöver.


  Nu har vi sålt den lilla hunden. Det känns bra men det var jättejobbigt att träffa henne och säga hej då på riktigt. Men jag vet att hon kommer få det jättebra och det gör mig lycklig.

Presentation


Nu har jag kommit hem från ett halvår på andra sidan jorden. Nu ska jag ta tag i mitt liv och hitta en mening med det jag gör. Det är inte så lätt när man är en förvirrad tjugoåring. Så häng med och se om jag får någon rätsida på tillvaron.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards