My Life From Now

Alla inlägg den 25 maj 2012

Av Michaela - 25 maj 2012 22:29

Jag gillar oftast att vara tjej. Vi har så mycket möjligheter och rättigheter som inte killar har. Som att äga en massa onödiga kläder, sminka sig i massa onödiga minuter och gå in på toa med fem andra brudar. Men när det maler som en köttkvarn i magen och man blöder som en jävla krigsskjuten mellan benen är det fan inte så jävla kul! Att på det sitta en längre tid med en okänd tant och lyssna på hennes problem OCH le och spela trevlig kan vara ett rent helvete. Vilken tur att jag slutade tidigt och kunde åka hem och lägga mig på en filt på gräsmattan och njuta av min mycket spännande bok. Kände att jag njöt för fulla drag av att ligga ute på vår sida av trädgården som vetter ut mot gatukorsningen där för ovanlighetens skull mängder av människor gick omkring. Hej här ligger jag och njuter av det fina vädret och nej jag tänker inte ta på mig mer kläder bara för att ni glor ner på mig. Jag har varit ute och sprungit idag. Känslan innan man kommer iväg och allt är så jävla jobbigt. Jag slöar så mycket jag kan. Fastnar lite längre med den braiga boken. Snurrar håret och funderar på vad jag ska springa i. Tänker om och om igen att jag kanske bara hinner ta den korta svängen eftersom mamma kommer med maten snart. Och ju mer jag slöar, ja, tiden växer ju inte, klart jag till slut måste ta de kortare svängen. Och varför ska jag springa när jag kan gå? Det är ju så mycket mer bekvämt och mindre jobbigt att gå. Förstår ni vad jag går igenom sådana här dagar!? MEN jag tog inte det kortare vägen och jag gick inte. Så ibland vinner den lite bättre sidan av mig. Att jag inte stod emot tårtan som farmor bjöd på... aja sånt händer. Det var ju ändå min favorittårta. Blir jag verkligen lyckligare av att inte äta gott. Kör jag en runda på 5 km varje dag så kan jag väl unna mig lite gott då och då? Jag älskar mat för mycket helt enkelt. Jag tänker att jag inte ska äta den jävla bakelsen men när jag väl ser den är den goda tanken som bortblåst. Ska jag behöva gå runt med ögonbindel eller? Hur skulle det se ut...Såg bilder på Tobbe och Emilia som dansar bal idag. De är så fina ihop. Jag sänder en fin tanke till dem och hoppas de får en fin kväll. Båda är så otroligt snygga! Tänk att jag känner dem människorna ;) Det finns så många som jag tycker så mycket om. Jag tror ni vet vilka ni är och puss på er! Idag kommer en Martin Ahlstrand hem så snart är hela gamla australienargänget hemma. Tänk vad underbart det skulle vara att ses. Japp, det var mina tankar för den här gången. Är inte jag lite typiskt kvinlig?

Presentation


Nu har jag kommit hem från ett halvår på andra sidan jorden. Nu ska jag ta tag i mitt liv och hitta en mening med det jag gör. Det är inte så lätt när man är en förvirrad tjugoåring. Så häng med och se om jag får någon rätsida på tillvaron.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards