My Life From Now

Alla inlägg den 26 maj 2012

Av Michaela - 26 maj 2012 23:23

Vilken härlig dag det har varit! Kom upp skapligt och gav mig ut på en promenad. Det måste ju vara den bästa tiden på dygnet att träna. Då har man det ju gjort och man slipper våndas över att man måste ta tag i sig och gå sin runda. Funkar bäst för mig! Farmor fyllde 70 igår så vi åkte till Strålsnäs och faster med kusiner för att fira lite. Vi i släkten träffas så sällan så det var riktigt kul. Vi bor så nära varandra men ändå så är det som vi undviker varandra. Tycker hemskt mycket om dem alla så det skulle vara så kul att ses oftare. Trots att farbror Roger pikar mig med kaffekannan varje gång den bjuds. Våga vägra kaffe. Vadå social kompetens? Det kan man väl ha utan att sitta med en jävla kaffekopp i handen? 


På efetrmiddagen åkte jag och syster till Tranås och kollade på balen. De var så fina! Lollo, min underbara vän, var så cool!! Kort prickig klänning och snygga hööga röda skor. Hon är bland den snyggaste person jag känner. Så kul att hon stack ut och var sig själv! Dock slår nog ingen bruden som stickat sin egna klänning... 


Till slut åkte vi till Finnarp för att rida en sväng. Efter att ha travat och gallopperat en massa samt en avramling känner jag mig ganska mör i kroppen. Mina sittben känns så där ömma som efter ett spinningpass. Underbart... Hoppas mina ridmuskler gör riktigt ont imorgon. Fick grillad mat när vi kom hem och äckliga chips. Vem sätter smaken varma mackor på chips? Det kommer jag aldrig att förstå. Efter att ha gått in till Tv:n dyker mammas huvud upp i dörren. Michaela kom hit. Oups vad har jag nu gjort tänkte jag. Ute på motorhuven på vår bil ligger en kackerlacka. Den hade jag minsann fått med mig från Australien. Hon tvingade mig att fösa ner den och döda den. Den var redan mos men mamma skulle minsann hoppa på den ändå. Man kan ju undra vad det stackars djuret gjort henne. Jag kan garantera att jag inte fått med den hem, i Australien är de mycket större! 


  

Farmor med nästan alla barnbarn


   

Hon är ju så grym! Fick ingen bra bild eftersom hon bara blåste förbi mig men jag hann ju njuta en stund iaf ;) 

 

   

Det var alltså ett år sedan vi gick balen.


Nu måste jag gå och lägga mig. Har tyvärr lovat att skjutsa syster till Finnarp kl 8 imorgonbitti. Urk. Frågan är om Sverige vinner ikväll. Det ser ju bra ut måste jag säga. Puss och god natt!

Presentation


Nu har jag kommit hem från ett halvår på andra sidan jorden. Nu ska jag ta tag i mitt liv och hitta en mening med det jag gör. Det är inte så lätt när man är en förvirrad tjugoåring. Så häng med och se om jag får någon rätsida på tillvaron.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards