My Life From Now

Direktlänk till inlägg 30 maj 2012

Livet måste vara tråkigt ibland

Av Michaela - 30 maj 2012 21:23

Nu, nu i slutet av maj börjar jag känna mig rastlös och dålig. Vad ska jag göra om dagarna? Igår gjorde jag knappt något. Motionerade den vanliga rundan och var i Tranås en sväng. Sen sökte jag några jobb och dagen tog slut. Det är nog så att vi människor måste ha något betydelsefullt att göra om dagarna. När jag bara går hemma blir jag också så sugen på att umgås med folk. Jag börjar fundera på vilka som jag kan höra av mig till. Först vilka som är närmast. Fast jag vill ju inte sitta hemma hos någon så vem kan jag be komma med på en promenad? Hm, men någon annan lite längre bort då. Nja de sitter nog hemma med sina sambos och myser och åka iväg långt känns ju jobbigt. Jaha, då får jag väl erkänna för mig själv att jag egentligen inte har lust att träffa någon. Jag kommer ju bara med en massa dåliga ursäkter. Men det finns en person. Personen som jag kan vara mig själv med och som jag kan umgås med utan att säga flaska. Personen som kan göra min dag genom att bara le och smeka mig över kinden. Ledsamheten som kommer över mig när jag inser att det inte är möjligt att träffa Honom just nu är piss. Idag trotsade jag dock känslan och träffade min vän Ellinore i Tranås. Det var ingen lång stund men jag hade så himla trevligt. Sen åkte jag iväg till KarroBarro med en syster och fick äran att träffa en liten söt ardennerhäst med namnet Stjärna. Stjärna är bara ett år och lite energisk men jag fick äran att ta henne på en promenad. Så nu har jag en ny skydsling att jobba med. Ska bli roligt. 


Vad jag ska göra imorgon är ett mysterium. Klart det finns att göra men inget som jag riktigt känner för. Men ska man kunna ha kul måste man ju göra saker som är lite tråkiga också. Jag ska börja redan ikväll med att diska. Det ska bli så jävla tråkigt! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michaela - 2 oktober 2013 22:58

Glömde kanske nämna att jag bytt till en ny blogg av lite olika anledningar. Kika in där vettja: attlevasuntochgott.blogg.se    ses där!  ...

Av Michaela - 11 september 2013 06:42


Idag är jag verkligen trött. Framförallt i kroppen. Jag har ont lite var stans. Framför allt känns det som att jag har världens blåmärken på mina höfter. Haha det är ju underbart. Man bara måste ju älska modernt! Än har jag inte så mycket träningsvär...

Av Michaela - 10 september 2013 06:32

Ännu en ny härlig dag att se fram emot. ställde klockan på 05:15 för en morgonpremenad innan jobbet. Oj vad det var segt. Inte tiden egentligen utan att det var så mörkt. Det kommer ju inte bli ljusare på morgnarna direkt så det är bara att gå upp. M...

Av Michaela - 8 september 2013 23:30


Åh jag har skrivit två riktigt långa inlägg idag men varje gång jag läggee upp en bild försvinner allt. Provar att lägga upp en först den här gången.. Sitter på bussen på väg hem. Kommer väl hem vid halv ett inatt. Börjar sju imorgon men jag är...

Av Michaela - 7 september 2013 13:26

För att massera glada trötta tjejjor som sprungit en mil. Alla är så färgglada och stämningen är på topp. Det är bara vi terapeuter som är lite sega. ...

Presentation


Nu har jag kommit hem från ett halvår på andra sidan jorden. Nu ska jag ta tag i mitt liv och hitta en mening med det jag gör. Det är inte så lätt när man är en förvirrad tjugoåring. Så häng med och se om jag får någon rätsida på tillvaron.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards