My Life From Now

Alla inlägg under maj 2012

Av Michaela - 4 maj 2012 17:43

Jag har varit hemma lite mer än en vecka och jo det känns ganske bra. Men jag fortsätter att förundras över hur vanligt allt är. Har jag ens varit borta? Det har jag ju men det känns inte som det. Det är underbart att gå hemma och kunna ta och hälsa på alla som jag saknat så mycket samtidigt som jag undrar vad jag gör här? Planen var ju att komma på vad jag ska göra med mitt liv under min tid på andra sidan jorden. Men jag är ju mer förvirrad än någonsin. Nu har jag ju fått upp ögonen för att resa och se sig om men var i mitt liv får det plats? Jag antar att jag borde bestämma mig för vad jag ska göra i höst. Jag har en plan och jag tror det kommer bli bra. Men kan man egentligen veta det? Det är väl bara att leva för dagen och känna efter. Som Stoffe säger, inget är ju slutgiltligt. Nu har jag sökt lite jobb och bestämt mig för att flytta till Växjö. Jag ska alltså bli så vuxen att jag ska bli sambo. Klart det ska bli skönt att flytta hemifrån. Jag sover ju på en madrass på golvet hemma, så kan man ju inte leva. Men om det inte blir bra!?


Nu sitter jag hos Stoffe och bara tänker. Han kommer väl hem om ett tag och jag sitter och väntar. Letar mer jobb och trivs med att sitta i deras lite stökiga kök. Tänk vad jag har saknat att sitta här och nu gör jag det. Tar jag vara på det ordentligt? Senaste veckan har jag träffat lite vänner och tränat. Att få dansa igen var som jag hade tänkt mig, dunderkul! Så himla tur med vädret. Att få komma hem och se Sverige slå ut i gröndska är ju underbart. Frågan är bara vad jag ska syssla med under våren. Jag städar, tvättar och lagar lite mat. På måndag ska jag följa med Stoffe till Växjö och jag hoppas jag inte kommer klättra på väggarna. På onsdag ska jag få göra deligeringen så jag kan få hoppa in i hemtjänsten. Och jag hoppas verkligen att det finns jobb till lilla mig. Kontot är tomt.


Här kommer lite bilder som jag skulle lagt ut för länge sen. Men bättre sent än aldrig antar jag.

     

De tolv apostlarna efter en låång Ocean Road. Har för mig att det var då Henke inte mådde så bra och Matilda bröt ihop. Jag skrattar åt det nu...

 

Så här ser man ut i olika stadier, Jag är trött men försöker se glad ut, Ida är på väg till sammanbrott och Elin har redan hamnat där. Ha ha. Älskar mina flickor!

 

Hela gänget med de söta gamlingarna som vi bodde hos i Yamba

   

Hej då Charlie!



     

Adelaide

 

Australiens östligaste punkt under soluppgång.

                   

Glaciär och vår guide, hon gick i shorts och T-shirt medan vi andra hade hur många lager kläder som helst

   

Pancake rocks

             

Allt set svarta är mängder med små svarta musslor

       

Sämst bild på vulkan..


Svarta svanar

               

Bali och vårt hotell, folk satt varje kväll och tittade på solnedgången

       

Vår bungalow :)


Det kan komma fler bilder senare. Ska ju få bilder av alla andra som jag rest med. Sista tiden tror jag bara Ida tog kort ;) jag har tagit väldigt lite kort med tanke på hur länge jag har varit borta..


Nu kanske jag skulle vara snäll mot svärfar och städa undan i köket. Hundarna löper och jag har faktiskt ingen lust att gå runt i blodet som ligger på golvet. Ciao!

Presentation


Nu har jag kommit hem från ett halvår på andra sidan jorden. Nu ska jag ta tag i mitt liv och hitta en mening med det jag gör. Det är inte så lätt när man är en förvirrad tjugoåring. Så häng med och se om jag får någon rätsida på tillvaron.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards